Relació amb el caràcter propi

Del caràcter propi 


  1. Escoles Mare del Diví Pastor


1.1. Són escoles al servei del poble pel clima educatiu que creen i perquè acullen els infants i joves de qualsevol país, cultura i classe social.


1.2. Contribueixen a la tasca educadora que és pròpia dels pares/tutors o representants legals dels alumnes i, en conseqüència, els demana la confiança, el suport i l’estímul així com el seu compromís en l’opció educativa pròpia del centre.


1.8. En el marc del pluralisme escolar que caracteritza la nostra societat, les escoles de les Caputxines de la Mare del Diví Pastor se senten responsables i solidàries amb les altres escoles.


1.9. Són sensibles a la identitat cultural dels pobles on estan inserides, bo i potenciant les seves tradicions, la seva llengua i els costums propis.


  1. La nostra proposta educativa


2.2. Eduquem la seva dimensió social per tal que visquin en el món de forma responsable, constructiva i compromesa.

2.3. Fomentem el desenvolupament de la dimensió ètica i transcendent de la persona.


2.5.1. La solidaritat i, a un nivell més profund, la fraternitat amb tots, veient-los com a fills de Déu i germans en Crist.


2.5.3. La pau, la convivència, la comunicació entre totes les persones i pobles amb esperit obert, dialogant, flexible, aliè a tota forma de violència.


  1. Trets bàsics de la nostra acció educativa


3.1. Orientem l’alumnat en el seu treball formatiu escolar per tal que descobreixi llurs aptituds i limitacions, tot aprenent a ser responsables, autònoms i a desenvolupar totes les seves capacitats.


3.4. Donem resposta a les necessitats educatives de l’alumnat des d’una perspectiva global de centre, seguint un model pedagògic d’inclusió, en el qual es pretén ajustar el propi sistema educatiu a la diversitat de l’alumnat.


3.8. Projectem l’educació més enllà de l’aula, a través de múltiples activitats formatives que ajuden l’alumnat a obrir-se a un món de dimensions cada dia més amples i a prendre part en les iniciatives socials i pastorals.


  1. Comunitat Educativa 


4.2. Els i les alumnes són els primers protagonistes de llur formació, intervenen activament en la vida de l’escola segons les possibilitats pròpies de l’edat i assumeixen responsabilitats proporcionades a la seva capacitat.


  1. El nostre model de gestió


5.1. Procurem que la participació de tots en la vida de l’escola ens ajudi a construir la Comunitat Educativa i a dur a terme el Caràcter Propi i el Projecte Educatiu.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Lema 2024-2025

Lema 2023-2024